Wednesday, June 4, 2008

Germany, Behringen



Last days of the symposium in Germany. Behringen is next to Eisenach where Marton Luther and Bach was born in Thüringen. The symposium is great, we are in a forest with funny older artists, and the food is also very nice. My stone is too big for this 8 days, it`s sizes are 260*110*106 cm, bigger than I wanted, so I had really hard days. But tomorrow I will finish my sculpture :) Friday is the official closing ceremony.

A szimpozium utolsó napjai Németországban. Behringen Eisenach mellett van, ahol Luther Márton es Bach született, Thüringiában. A szimpozium jól sikerült, idősebb kollégákkal dolgoztam, akik nagyon nyitottak és jó humorú emberkék. Egy erdő közepén vagyunk, nemzeti parkban, a környezet és nem utolsó sorban a kaja is kiváló, így jobb hangulatban telnek a napok. A kövem viszont elég nagy 8 napra, 260*110*106 cm-es, de ha minden jól megy hamarosan kész lesz. Pénteken lesz a záróünnepség.

Letzter Tag des Symposiums in Deutschland. Behringen ist neben Eisenach, wo Marton Luther und Bach war in Thüringen geboren. Das Symposium ist super, wir sind in einem Wald mit lustigen älteren Künstler, und das Essen ist auch sehr gut. Mein Stein ist zu groß für diese 8 Tage, it `s Größen sind 260 * 110 * 106 cm, größer als ich wollte, so hatte ich wirklich harter Tag. Aber morgen werde ich meine Skulptur fertig :) Freitag ist die offizielle Abschlussfeier.


Sculptors on the symposium:
Tamer Serbay / Turkey
Jan Thomas
/Germany
Reinmar Senftleben
/ Germany
Volker Beier
/ Germany
Beata Rostas
/ Hungary
Zvonimir Kostic Palanski
/ Serbia

No comments: